החורף משמין ? כבר לא!
חורף גורם לכם להשמין? אז אם תיישמו את הטיפים שלנו תוכלו להגיד שכבר לא! מדוע אנו נוטים להשמין יותר בחורף? ומהם הדרכים למנוע השמנה בתקופה הקרה של השנה? טיפים ממאמנת כושר אישית של בראבו פיט.
מהן הסיבות לנטייה להשמין יותר בחורף?

בחורף מזג האוויר הקר והחשיכה המוקדמת. עושים לנו חשק להישאר בבית, להתכרבל בפוך עם ספל שוקו ולזוז פחות.
בחורף יוצאים פחות מהבית ואם כבר יוצאים אז משתמשים בכלי תחבורה ופחות מניעים את הגוף.
ירידה בטמפרטורת הגוף גורמת לתחושת רעב ובנוסף יש לנו צורך בלחמם את הגוף ע"י הוספה של מזון לתפריט היומי והוספה של מאכלים שמנים וכבדים.
בחורף שותים יותר שתייה חמה עקב הרצון לחמם את הגוף לעיתים קרובות זה מלווה באכילה של עוגות ועוגיות כתוספת.
בחורף נמצאים יותר בבית קרוב יותר למטבח ולמאכלים שאוהבים.
בחורף אנו נוטים ללבוש בגדים רחבים ועבים יותר מה שגורם להסוות את השומן שמצטבר.
בחורף ישנה נטייה לשתות פחות מים שחיוניים לחילוף חומרים תקין.
בחורף עקב החשיכה המוקדמת והרביצה בבית, יש עליה בדכדוך ואצל אנשים מסוימים אפילו דיכאון, חורף לעיתים גורם לנו צורך בפיצוי באכילה רגשית וברצון להתנחם באוכל.
לרוב בעקבות כל הסיבות הנ"ל ישנה עליה של קילו וחצי בממוצע אצל אדם שלא לוקח את עצמו בידיים ומיישמם חוקים על מנת להימנע מהשמנה ושמירה על אורך חיים בריא ותקין.

מה קורה לעיתים קרובות כתוצאה מהשמנה בחורף?

ישנם אנשים החושבים לעשות דיאטה כמה שבעות לפני תחילת הקיץ על מנת להיכנס לבגד הים ולבגדי הקיץ הישנים. אנשים אלה מתפתים לרכוש כל מיני מוצרי "קסם" לירידה מהירה במשקל דבר זה פוגע בגופנו ואף מסוכן. מכיוון שירידה דרסטית במשקל גורמת לאיבוד מסת שריר ולאיבוד ויטמינים ומינרלים החיוניים לגופנו.

אז מהי הדרך הנכונה שתגרום לנו לא להשמין בחורף?

הדרך הנכונה ביותר היא לאזן את גופנו באופן מתמיד כל השנה ולהימנע מדיאטות רזון קיצוניות ומהירות. הדרך הקלה ביותר לשנות לאורח חיים בריא היא באמצעות מאמנת כושר אישית או מאמן כושר אישי שיעזור לכם בשינוי החשיבה והתאמת אורח חיים בריא המותאם לכם אישית.

והינה הטיפים שעליכם ליישם על מנת לשמור על משקל תקין

לזוז גם כשקר – פעילות גופנית עם מאמן כושר אישי יכולה להוביל לשינוי מהותי באורח החיים ולירידה במשקל. ביחוד עם מאמן כושר אישי שמגיע עד אליכם הביתה ומונע מכם להשתמש "בתירוצי החורף" ולהראות לכם שאפשר להתאמן גם בבית בצורה יעילה, נכונה ובטוחה.
הליכה – אפשר לצאת להליכה בשעות שבקיץ זה בלתי אפשרי.
שתיה מרובה – חשוב לשתות המון מים, בחורף ישנה נטייה לשכוח לשתות דבר המכביד על חילוף החומרים בגוף. לעיתים גם הקושי לשתות מים כי הם קרים, אפשר לשתות מים חמימים או חליטות של צמחים שאוהבים כמו נענע לואיזה ולימון.
לאכול מזון ביתי וחמים – מזון מבושל וחמים יגרום לנו לחמם את הגוף ויתרום לתחושת שובע.
לאכול במקום קבוע בבית – ישיבה מסודרת סביב השולחן תגרום לנו להימנע מנשנושים במהלך היום. תמנע מאתנו אכילה בהסחת דעת מול מסך המחשב או הטלוויזיה.
איכלו לאט - תחושת השובע מגיעה כ20 דקות מתחילת הארוחה לכן השתדלו לאכול לאט ובביסים קטנים ובכך תסתפקו בלאכול פחות.
להרבות בירקות ופירות – אכילה של ירקות ופירות בשלל צבעים יכולה לשמש תחליף נהדר לנשנושים אם לא נוח לאכול ירקות חיים כמו סלט קר. מומלץ להוסיף ירקות לתבשילים מרקים, או להפוך אותם לסלט חם כמו במוקפצים.
מרקים – תורמים לחימום הגוף ולתחושת שובע. מומלץ לפתוח את הארוחה במרק ירקות. חשוב לזכור שאם המרק מכיל קטניות או תפו"א, דלעת, תירס הוא יהיה עתיר בפחמימות ולרוב רצוי שיהיה במקום ארוחה ולא כתוספת אליה.
איכלו דגנים מלאים וקטניות – העשירות בחלבון ודלות יחסית בשומן ומכילות פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים מה שתורם לתחושת שובע לאורך זמן.
איכלו ארוחות מסודרות – קבעו לכם שעות בהם תאכלו באופן קבוע דבר שיגרום לכם לנשנש פחות במהלך היום.
צרכו מתוק מסוג אחר – במקום חטיפי שוקולד, עוגיות ועוגות לצד כוס התה קחו לכם תמר אחד או שניים עם 2-3 אגוזים ושקדים. ותיהנו מתחליף בריא ודל יותר בקלוריות.
נשנשו פירות יבשים ואגוזים – החליפו את הגישושים של החטיפים והשוקולדים במספר קטן של פירות יבשים ואגוזים. הפירות יספקו לכם את הצורך במתוק והאגוזים והשקדים יספקו לכם את "הקריספיות" והרצון ללעוס משהו.
לכו לישון מוקדם – מניעת שינה גורמת להשמנה כיוון שבערב מעוררת בנו תחושת הרעב והכמיהה לאוכל.
הימנעו מאלכוהול – אלכוהול נותן תחושה של חימום הגוף אבל הוא עתיר קלוריות.
קצצו בשתייה מתוקה – שתיה מתוקה עשירה בקלוריות מיותרות.
הוסיפו קינמון לתבשילים – קינמון ידוע כתבלין המחמם את הגוף.



אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ונתאים לכם מאמן כושר אישי או מאמנת כושר אישית שיגיעו עד אליכם לכל מקום שתבחרו ויכוונו אתכם לירידה במשקל, לאורח חיים בריא, ולגוף שתמיד חלמתם.

להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
טלפון
*
עיר / יישוב מגורים
*
אימייל
שלח
להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
עיר / יישוב מגורים
*
טלפון / אימייל
שלח
מאמני כושר לפי איזורים
מתכוני בריאות